Rabu, 23 Februari 2011

Jalan ku lalui..

Dah seminggu aku berada di tempat keje baru.Makin ramai kawan-kawan baru yang aku kenal.Syukur dengan semua anugerah yang diberi.

Aku bertukar ke sini SECARA PENTADBIRAN, ini bermakna aku di sini sementara sahaja.Bila-bila masa jika tempat keje lama nak panggil, aku terpaksa akur dengan arahan itu.Aku hanya seorang penjawat awam yang sentiasa menurut perintah.Kata suami, kalo ini sahaja rezeki yang Allah nk bagi untuk hidup sama, syukurlah.Sekurang-kurang nya Allah bagi peluang.Enjoy it until the last drop.

Di sini aku kene bergerak pergi keje jam 6.45am.Dulu 6.45am la aku baru nk terhegeh-hegeh bangun.Masa tu jugak la nak gosok baju,nk siap-siap,pendek kata semua nak buat masa tu jugak.Sekarang tidak lagi,hujung minggu la masa aku mengosok 5 pasang baju keje.Dulu nak tengok iron pun aku rasa tak larat tapi sekarang kene buat-buat larat.ehehe.Tapi sekarang tiap-tiap hari aku jumpa suami aku.Tiap-tiap hari aku boleh carik gaduh dengan dia..hahaha.Kata suami,kalo kene pindah semula ke tempat keje lama dia tak nak aku rasa terkilan sepanjang duduk sama.Fuh..rasa macam ada lagu hindustan tengah berputar time dia cakap.Ala..suara perempuan tengah nyanyi aaaaa...kat dalam cite MOHABBATAIN tu..(aku tak reti nak eja)

Apa-apa pun..syukur atas kurniaan ini.Semoga kehidupan kami dipermudahkan di dunia ini dan di akhirat kelak..AMIN

Jalan dari rumah ke tempat keje lama...ni gerak jam 7.45am dari rumah..tenang kan??

Jalan dari rumah ke tempat keje baru..jam 6.45am..kalo gerak lambat sikit jalan kompem jammed..

7 ulasan:

sitinorafizah berkata...

i suka statement gosok baju utk seminggu. rasa-rasanya kan..walau dekat/jauh tempat keje kita kan, persediaan awal tu akan lebih memudahkan kita nanti. mana tau, mmg rumah dekat, tapi kalau tetiba terlambat bangun, kan dah kecoh pagi tu, jadi kelam kabut segala-galanya.

sitinorafizah berkata...

Walaupun tmpt keje sudah dekat berbanding dulu, rutin menggosok baju utk seminggu, tetap diteruskan. Kot la kan terlewat bangun, takde la menggelabah.

ha_nan berkata...

x larat nk tgk baju byk2.dlu gosok baju sehari satu jek.sekarang semalaman asyik gosok baju.rasa mcm nk upah org tlg gosokkan...pemalas sungguh diri ini..

sitinorafizah berkata...

Ops..takmo malas-malas, nanti Dia tarik apa yg diberi karang, mau kah?

ha_nan berkata...

Kat punch kad sini ada iklan iron baju kemeja 50sen, baju kurung RM1 sepasang.Bila baca komen u..x jd nk jd pelanggan bdk2 yg amik modul laundry..(walaupun hampir berkira2 nk anto baju bg diorg iron kan..huhhu)

mama Vogue berkata...

itu adalah habit i sejak i mula keje nan...ada sekali tue..siap iron baju keje untuk sebulan...hehehehe..bukan apa...kan senang, pagi2 bangun..dh siap solat, mandi...tinggal pilih baju untuk dipakai..mudahkan???...kot2 u bangun pagi, br nak iron baju..ditakdirkan eletrik pulak xde..amacam???

ha_nan berkata...

Alamak..takutnye kalo letrik tiba-tiba xde di pagi2 gelap.Dh la mata bukak separuh je time tu..ehehe..