Khamis, 29 November 2012

Aktiviti lembut tangan

Setelah sekian lama aku berkecimpung dalam felt craft..aku update sikit skill baru dlm seni lembut tangan ni dlm bidang sulam riben pulak. Ala..buat simple2 jek. Aku ni slow learner jd kalo ssh2 mau tak siap keje tangan aku tu.

Sebab akak opis aku ni duk nk buat modul utk kursus pendek sulam riben dia,aku dgn tersengih2 pun sibuk la nk blaja buat sulam riben ni. Aritu akak ni siapkan modul sulam manik 3D aku sibuk jgk nk blaja tp separuh jln jek..sulam manik 3D SUSAH!!!

Sarung handphone aku dh buruk. Siap ada perli cakap buang jelah sarung handphone ko tu. Penat tau jahit sarung handphone tu..memang la buruk sbb selalu guna..tecik ati (kaler merah kat tepi sarung handphone lama tu bkn sirap tumpah tau tp kaler kain sarung handphone tu turun masa basuh aritu).

Sebab geram maka terhasil la sarung yg baru ini..oo..tgk lawa nk mintk buatkan pulak ye.Aritu suruh buang yg lama. Inilah hasil terhebat aku dalam bidang sulam riben ini..utk takat inilah..ehehe


Amacam..hebat tak aku (oiii..nk riak jugak tu)
Sebenarnya sarung handphone ni kalo tgk dkt2 buruk..daun senget benget..bunga compang camping..ahaha..tp sbb nk menunjuk aku bg shoot yg paling perfect la. Kalo mntk buatkan aku mmg duk diam2..mak tak sanggup mende renyah2 mcm sulam riben ni nak. Untuk diri sendiri lepas la..huhuhu.

Kalo rasa minat dengan keje2 tangan ni jom la join kursus pendek kat Kolej Komuniti Hulu Selangor. Join je FB kitorg kat Pembelajaran Sepanjang Hayat Kkhs. Kalo ada kursus2 terkini dan sensasi mmg biasanya akan diupdate..aku promote tempat keje aku ni..jgn memain..ehehe. Jgn lupa tau dtg join kursus kat Kolej kami.

Tiada ulasan: