Selasa, 17 Januari 2012

Ke KLCC..join Chinese jalan2 shopping raya

Lama tak berbaju cantik dan konon-konon bergaya kemudian berjalan-jalan ke KLCC. Zaman bercinta dlu konon-konon kalo g KLCC gaya kene vogee sbb kalo tak vogee nti org kedai kat KLCC tu buat muka toyer kalo tgk kitorg.

Kali ini kami berdua ke KLCC dgn menaiki LRT. Kata suami hari ni kita imbas zaman susah2 kita dlu g jln2 naik kenderaan awam. Matlamat kami ke KLCC sebenarnya nk g kedai buku Kinokuniya. Nak beli satu buku yg merata-rata dh aku crk tp x jmpa2. Aku puas crk buku yg aku nk sgt ni kat MPH dgn Popular. Puas tonggeng, cangkung dan macam2 pose lg tp ttp x jmpa jgk. Last2 aku ajak en.suami ke KLCC crk buku. Bukan shopping2 ye..crk buku..ni kalo lecterer masa aku belajar tau ni bangga dia ada anak murid mcm aku.

Mengimbas kenangan naik LRT muda-muda dulu

Sebelum menuju ke Kinokuniya aku tersinggah kat main hall KLCC ni. Ternampak si Arch Gallery buat sale fridge magnet. Ini pun salah satu ketagihan aku. Kalo korang g mana-mana pastu teringat kat aku yg comel ni bli la satu fridge magnet. Kalo made in China pun xpe..aku sudi je terima.
Terpedaya dengan jualan Arch Gallery..akhirnya terbeli 3 fridge magnet (Nyonya Kebaya, Fortune Dragon dan KL Skyscrapers)

Menujulah kami ke Kinokuniya sambil menjeling-jeling kiri kanan sebab nk crk Garret Popcorn. Baca kat blog si sholihah ni terliur-liur aku dibuatnye. Kalo x jmpa aku mmg tak malu nak g tanye guard kat KLCC tu.ehehe. Nasib jmpa jugak last-last tu. Bestnye la tgk buku2 kat Kinokuniya ni..tp bila pusing belakang tgk harga pun best jgk. Tapi atas sebab ketagihan aku yg semakin kronik, aku amik jgk buku2 itu..


Setelah menyelit-nyelit di eskalator maka sampai la kami ke Kinokuniya..terus tuju ke Hobbies and Craft department

Yeah..dpt buku yg dicari


Inilah buku-bukunye..teruja..teruja dan teruja..
Dah abis membeli buku kita g carik Garrett Popcorn plak. Tadi masa naik eskalator nampak ada org ni pegang plastik bag Garrett popcorn. Tapi leher tak cukup panjang nk g crk mana arah dtg nye org tu. Rupa2nye si Garret ni duk depan Maybank je. Dulu kat situ Toy r' Us..(mana pegi si Toy r' Us ni plak ye??). Jumpa ni pun sebab nk g solat kat surau tepi Garrett Popcorn ni (konon2 nk bgtaula aku solat kat KLCC ni). Masa beli popcorn ni org takdela ramai sgt. Byk popcorn yg dah abis kot. Kitorg pun bli yg caramel crisp mix dgn kekacang. Yg xde mix apa2 tinggal cheese, butter dgn plain. Semua tu x sedap sbb dia bg rasa tester. Sebab nk sangat rasa kitorg berdua bli la jugak. Harga dia kalo yg ada kacang ni RM19 yg kecik pastu kalo sederhana RM26 kot pastu besor RM36..aku kompem yg kecik je. Harga bg saiz2 yg lain tu andaian semata-mata...ehehe. Tapi aku rasa kalo yg caramel crisp ni xde campur kekacang lg best giler. Nyampah..time aku nk beli plak bleh abis.

Yeah..dpt dh Garrett Popcorn


Beli saiz kecik tp 2..tamak haloba

Yg ini caramel crisp campur kacang macadamia

Yang ni plak caramel crisp campur almond..ni sedap lg dari macadamia
p/s: Amacam..terliur tak tgk popcorn ni..fuhh..aku terasa-rasa lagi betapa sedapnye si Garrett Popcorn ni

Tiada ulasan: