Khamis, 12 Januari 2012

NJ Steakhouse

Pagi-pagi ni rasa nk cite pasal mkn. Aku dgn suami kn mmg suke try2 tempat mkn ni. Hari ni aku nk citer sikit pasal tempat mkn yg kami try masa hari raya puasa thn lepas (kejap je dh berubah thn).

Kami balik dari kampung awal sebab takut jammed teruk. Lagi pun tempat keje aku tak bagi amik cuti raya lama-lama. Atas alasan itu maka kami balik la ke rumah awal sebab tak nak join perarakan jalan raya di hari raya itu.

Bila balik rumah awal maka utk dinner kami pun kuar la mencari sesuap makan utk meneruskan hidup. Barang-barang msk kat umah mmg dh xdela. Puasa mana nk mkn byk sgt (tapi aku ttp x kurus-kurus pun..ahaha). Stok mkn yg kami beli pun cukup-cukup jelah. Atas alasan itu dan faktor-faktor lain (sebenarnya aku mls masak..so aku ckp la stok mknan dh abis..otak si bijak yg pemalas..ahaha), kami pun menuju keluar mencari si penjual makanan sekitar area rumah kami. Fuh..pusing punya pusing semua kedai makan tutup. Terlupa diorang mesti blom balik raya lagi, adoi..apa nak makan??

Last-last terjumpa la kami kedai makan Melayu. Tetapi masalahnya dia masak Western pulok. Dah sebab lapar giler dan memikirkan semua kedai-kedai makan yg wujud cuti raya lagi makanye turun la kami dan makan di situ. Kata suami nampak mahal je..aku jawap..xpe kita amik menu yg paling murah. Ini lah apa yg kami mkn...
Dia kata ni posing model spender..(model ke??)

Kitorg duk luar je..senang nk merokok (suami aku kata)

Air sedap yg di order..


Muka gumbira dapat air sodap..ahaha

Grill lamb chop yg aku order..(lamb yg x berbau sgt dan salad serta mash potato yg fresh)


Ordered by suami..(sayur tu semua last2 pindah ke pinggan aku)
p/s: Makan sodap, suasana best, harga kalo setahun sekali boleh la..kalo hari-hari sila kawin dgn lelaki kaya..

Tiada ulasan: