Jumaat, 15 April 2011

Sehari sebagai pengasuh..

Lama sungguh tidak menaip..akhirnya aku ada jgk story yg nk di kongsi.


Di sekitar hari di mana aku menjadi pengasuh terjun:-


KEJADIAN 1
Semalam dengan jayanya aku jadi pengasuh kpd anak kakak ipar ku.Sampai2 je tadika Azeem aku pun masuk tengok dia.Saje buat sport check..hehe(pada hal nk tau tadika sekarang sama tak macam tadika zaman aku dlu).Nampak je aku dengan sengih2 dia terus keluar nk amik beg, cikgu dia siap sound..'tak salam cikgu ke?'..betapa excited dia melihat aku.haha.


KEJADIAN 2
Dalam berjalan nak g ke kereta..'mak itam..abg ingt nak mkn nasi lemak kat Old Town la..(Old Town White Coffee ye u olllsss...x main la McD atau KFC)'. Aku dengan baik nye pun ckp la..'nanti kita tunggu pak itam balik keje pastu kita g Old Town ye.Sampai umah mak itam nanti kita makan roti bakar dengan milo.boleh??'..abg pun angguk..


KEJADIAN 3
Sambil menunggu air masak dan roti di bakar sibuk la dia mencari mainan kat umah aku.Tiba-tiba Azeem berkata,'umah mak itam ni takde mainan la'..manalah aku nak ada abang oii..sape yg nak main kalo ada mainan.


KEJADIAN 4
Setelah selesai makan karipap yang suami beli dan minum air milo sedap yg aku buat sibuk la dia menengok upin dan ipin..tiba2 la plak guruh dan hujan lebat turun.Kami pun ckp dgn Azeem kita baring kat bilik jom..takut la guruh.Sambil baring2 dan bercerita2 pasal tadika dia aku pun cakap..'kita tido kjap la..nti mak itam kejut abg pastu kita g Old Town ye??'..lpas tu terus dia tgk tingkap..'hujan dan berenti la mak itam'..ciss..bru nak umpan suruh lelap kejap sbb aku nk lelap..best nyah tido time hujan2 ni.


KEJADIAN 5
Hujan dah renyai-renyai,hari pun dah nak malam..aku pun mandikan la dia.Lepas mandi,lap2 badan,aku sapu la skit bedak kat badan dia.Habuk2 bedak tu kene la sofa kami yg berwarna hitam..jd nmpk la mcm byk bedak beterbangan.Dah siap2 tu aku pun tinggalkan dia dgn suami kat depan TV.Kata suami,mulut dia duk bercakap sorang2..'sapelah yg buat ni (merujuk kepada habuk bedak kat sofa td)..ni mesti mak itam ni..'..ooo..mentang2 aku takde g mandi,ko buat gossip ye dgn pak itam ko..huhu


KEJADIAN 6
Dalam bersiap2 tu akak ipar aku pun call dan bgtau dia dh smpai dan tengah makan kat restoren Ali Maju.Azeem terdengar la yg ibunya dh kat restoren tu.Kami pun ckp la,'kita makan kat Ali Maju jelah..ibu dah kat situ..' dengan cepat nye dia mnjawap...'abg nak makan kat Old Town,abg tak nak makan kat Ali Maju'..kami gelak2 dngr statement Azeem itu.Maka lepas makan kat Old Town kami pun hantar Azeem balik.Bukan habis pun nasi lemak yg dia nak sgt tu.Tp sbb penangan Old Town ni mmg kuat dlm diri dia.


Azeem, Aqeel dan Rayyan (dari kiri)


KESIMPULAN
- uih..kalo anda suka kopitiam jgn la ajar anak anda,maunye hari2 dia nk g situ..
- janji anda dituntut ye..(aku dh kene 2 kali..)
- kalo anda membebel itulah ayat yg dia akan bebel kat anda..
- suami aku ckp 'best jugak kan ada anak' (simpulkan la sendiri ayat suami aku ni)

4 ulasan:

sitinorafizah berkata...

ala nani.....ayat kat label tu, buat aku rindu sama kamu, nak pulak background music ni, ala-ala citer korea. saje je taw.

ayat sang suami...korang simpul lah sama2 eh..wakakakakka

NADHIRAH NOR ZELAN berkata...

ayat last tu yg best...pe lagi nan cayoo' cayoo'...pi honeymoon nun hehheh mmg penat layan budak ni...deena sekarang duk keje nak bukak laptop nak tgk mickey mouse la,pocoyo la...tv dah tk laptop pun suh bukak jgk pening den hhehhe

ha_nan berkata...

kawan2 di atas:
Aku rasa mcm nk bukak tadika jek..ahaha.Aku akan bekerja keras lepas ni..ehehe

NADHIRAH NOR ZELAN berkata...

menarik2...cayoo' cayoo' lepas pencen la...pencen awal leh gak hehheh