Isnin, 4 April 2011

Makan-makan di hari jadi..

Aku dan suami hanya ada 2 hari istimewa yg kami akan celebrate.Hari jadi..hari kahwin..kira 3 la sbb hari jadi kami lain2 (esk2 kalo dh ada anak tambah lg la hari2 utk di celebrate).Kalo perkara-perkara yg berkaitan dgn celebrate ni biasa budaya kami adalah celebrate di kedai mkn.Tgk la cutting we all.hehe.


Aku selalu berangan dgn suami nk g mkn kat tmpat2 best ini..antaranya:-
Ole-ole Bali kat Solaris Mont Kiara (suami ckp dia tak reti nak ke sini)
Intai-intai kat Ampang..(pun suami kata tak reti nak pergi)
Bora Ombak..tapi kata suami tak best makanan dia
Sri Ayutthaya kat Wangsa Maju..suami ckp tak sedap pun..sebenarnya dia tak nak bawak aku..huhu




Tapi tu angan-angan je.Meh la tengok apa yg kami makan dan di mana kami makan.Nama restoren ni Studio 5.Dia ala-ala mcm medan selera tp makanan dia mmg sodap..meh tgk sama-sama


Testimoni diorang letak kat menu..artis pun mkn kat sini tau..
Satay yang menikam kalbu..sedap dan cair di mulut..fuh (gmbr board si tukang buat satay..ada no phone skali..senang)
Ni abg tukang bakar satay,yang pompuan tu xde kene-mengena langsung dgn satay ini(amik guna handphone murah)
Dari air mangga aku tu penuh sampai air aku jd separuh satay kami order tak sampai-sampai sebab ramai sgt mengorder (tgk pinggan suami dh kosong,kotak rokok pun dah keluar aku punya makanan je blom sampai..)


Akhirnya..yg ada kata abg satay tu ayam je..(kalo daging lg sodap)..tp ni pun sodap dah..
Tengok dekat sikit (bg terliur)
Sebelum datang makan kat sini nasib baik aku dengan suami dah alas perut.Alas perut orang kaya gitu..hehe..(makan kek yg di tujukan kpd aku jam 12 tgh mlm..)
Makan kek secret recipe sorang satu potong beserta sejug air teh panas..(sorg sepotong cukup la..kami berdua je yg ada pun)


p/s:Walaupun restoren ini tak grand tapi makanan dia superb.Boleh dtg ye kalo rasa nk makan satay yg sodap ni..order la satay daging kalo nak menikmati rasa sodap yang infiniti..(ayat org kuat mkn).

Tiada ulasan: