Jumaat, 25 Mac 2011

Kedai-kedai kegemaran ku..

Hari Jumaat telah tiba..hari yg sangat best sebab satu-satunya hari yg aku takde kelas..ehehe.Bila hari Jumaat tiba maka waktu rehat pun pastinya panjang.Bila waktu rehat panjang pastu time gaji pulak tu..sudah pasti tokei-tokei shopping kompleks senyum nmpk gigi sebab kita akan angkut brg2 kat kedai diorg barang seplastik dua..(perhatian..beg plastik mencemarkan alam sekita).Ala..macam tak biasa pulak.Time-time ni lah hang pa semua g shopping-shopping kan??(aku pun jugak).Mari aku cite skit antara kedai-kedai kegemaran aku..manatau korg pun suka jgk apa yg aku suka.



IKEA - banyak barang harian yg sgt berguna dan unik..i loike..pastu cuci-cuci mata tgk design hiasan dalaman yg diorg display..(smbil berangan ada rumah mcmtu)

JLN KENANGA (kat LRT Hang Tuah) - kawan aku ckp kat sini baju2 siap murah2..blom try g lg (dah g nanti boleh komen lebih)

JLN TUNKU ABDUL RAHMAN (nama glamernya jln TAR) - tolong la g dgn kawan-kawan perempuan anda jika tidak mahu stress memilih tudung (tudung sgt murah kat sini nyah)

PERTAMA KOMPLEKS - student aku ckp alat jahit dan manik kat sini murah..blom try g lagi (sama sepeti ayat kat atas..dh g nti aku komen)

ROTI CANAI AYAH ROHA - ada kat Bandar Penawar..rotinye lembut dan rangup..adoi..x jmpa lg kat KL

STUDIO 5 - kedai makan kat Ampang..satay dia fuhhh..(aku ketagih satay dia ni..kalah satay Hj Samuri dek non)

KEDAI BUNGA REBEN - kat jln TAR..byk brg craft best 

OLD TOWN WHITE COFFEE - soya cincau gula Melaka dia superb..(ni pun aku ketagih..aku duk kat KL je dh jd penagih la pulak)

JUSCO dan SOGO - aku suka giler suatu masa dulu..pantang turun KL g SOGO pantang g JB nk g JUSCO..(sekarang dh tak brapa giler dh..kadang-kadang je rasa nk g)

p/s: Susunan kedai-kedai ini adalah secara rawak..tiada nombor satu atau corot..sebab saya suka semuanya...ahahaha (konon2 berlaku adil)

2 ulasan:

nanne_manja berkata...

ehemmm...pi bila nie..waktu rehat hari jumaat ke ??? :P

ha_nan berkata...

of course la tidak..g time ada duit yg lebih2 (sudah pastinya kadang-kadang jelah..ehehe)