Khamis, 17 Mac 2011

Makan malam ala ARAB

Entah kenapa la tekak laki aku ni suka sangat makan nasi Arab.Part mana sedapnye pun aku tak tau la.Atas ke teringinannya (aku taste nasi ayam penyet je,dia pnye taste arab tu) maka makan la kami di sebuah restoren makanan Arab di Jalan Ampang.Nama restoren tu susah nak eja jadi aku tunjukkan kad dan cover buku menunya ye.


Alamak..takde no tepon pulak..

Ni cover menu ni..tgk cover pun tau dah kos nye


Nasi Arab kat sini sangat la super best.Makan nasi dia je pun sedap dah.Tapi harga dia agak kurang best sikit sebab super mahal.Aku punye nasi dan kambing harga dia RM26.Adoi..nk pitam jap.Tapi sebab melayan tekak saudara Zafril maka order jugak la (dia yang bayar pun di akhirnya nanti..ehehe).Jom tengok apa mende la yang sampai RM26 sepinggan tu.


Tengok nasi dia pastu amik bau..fuhh..memang sodap..

Ni je makanan yang aku order..ni pun sepinggan dah RM26..pengsan mak..


Meja sebelah kami order macam-macam.Siap ada teko kecik dengan cawan-cawan kecik.Aku rasa air teh Arab tu.Rasa teh tu pahit-pahit tapi berangin.Ntah la,nak kata sedap ke tak susah nak cakap (tekak aku cakap tak sedap..ehehe).Tapi kalo ada yang suka sedap la tu.Apa-apa pun laki aku ni memang kemaruk sungguh kat nasi Arab ni.


Tengok dia pilih menu nak makan pun tau dah tahap kemaruk nye tu kat level mana

Laki den makan nasi Arab ayam..murah sikit dari nasi den (sebab den punye kambing)

Ni pandangan tepi restoren tu..nak amik gambar belah depan orang ramai..nanti dikatanye aku ni pelancong mana plak (lagi pun kamera murah je..xde muncung pun kamera aku tu..hehe)



p/s: Aku kene belajar masak nasi Arab ke pasni??..adoi,tak sanggup mak..

2 ulasan:

nanne_manja berkata...

wahhhhh..sejak ddk dkt ngan husben, ko asyik citer pasal makan aja ye nan...:D ...suka tgk ko hepi...

ha_nan berkata...

Part makan ni mmg x dpt dipisahkan dengan kami.Tp dlm masa yg sama nk jgk KURUS!!TOLONG LAH!!