Isnin, 31 Mei 2010

Mencari STARBUCK..



Pada Sabtu 29 Mei 2010, tidak tahu mengapa tekak saya teringin sangat nak minum ice blended STARBUCK iaitu Chocolate Cream Frappuccino..adoi sodap sungguh.Rupanya ada iras-iras macam kat bawah ni..

Minum masa cuaca panas sedap ni..
(gambar dari www.starbucks.com)

Setelah berpenat-lelah mengikut saya ke kedai kraftangan maka agenda seterusnya adalah mencarik lokasi kedudukan Starbuck pula.Puas kami memusing ke sana sini..akhirnya dalam keadaan jalan yang sibuk (sebab orang ramai tengah cuti wesak) dan hujan turun dengan lebat terjumpa la kami dengan Starbuck ini.Lokasinya di Bukit Bintang.Suami saya pun menyalakan lampu kecemasan kereta (kalau tidak orang marah kami parking tepi-tepi jalan yang sibuk tu). Dengan berlari-lari anak saya pun menuju ke kaunter Starbuck untuk meng'order'.Apalah kemaruk sangat saya pun tak tahu la hari ni. Akhirnya berjaya jugak saya mendapatkan ice blended ini. Tak percaya??

Tak sempat nak ambil gambar masa air tu baru siap sebab taksub nak minum

Kalau ingin mendapatkan potongan harga ketika membeli makanan dan minuman di Starbuck anda tunjukkan sahaja JUSCO kad. Saya dah cuba ketika membeli air ini (saya beli kat Bukit Bintang tau bukan kat JUSCO pun, tapi masih dapat less 10%). Setelah berjaya mendapat air ini suami saya turut sibuk nak merasa.Kata beliau,nasib baik sedap (kiranya dalam penat kami berpusing-pusing tu berbaloi lah sebab air ni sedap..hehe).Oleh kerana jasa yang telah di sumbangkan oleh suami saya maka separuh share air ini saya bagi kepada beliau. Suka sungguh..(nak beli 2 suami saya selsema jadi tidak baik untuk kesihatannya).

Muka seronok kerana telah mendapat share ice blended dari saya..hehe

Berakhirlah pencarian kami hari itu. Dalam perjalanan pulang ke rumah kami tidak putus-putus bertemu dengan Cafe Starbuck. Tadi masa nak mencari bukan main susah..alih-alih dah nak balik (lepas bersusah-payah dengan agak lama) banyak pula Starbuck yang muncul di kiri kanan kami..menyampah..

1 ulasan:

Nur Faziha berkata...

ahahaha!! nasib baik sedap kannnnn???????? ahahah!! tapi apa-apa pun, i jugak la dapat ilang kempunan merasa Ipanemaaa... yummieehh